791.221(477)
А64


    Анічкін, Леонід.
    Тарас Шевченко. Спадщина [Електронний ресурс] ; Надії / Леонід Анічкін ; оператор А. Солопай ; текст читають: Б. Ступка, О. Задніпровський. Дві долі / Борис Квашньов ; авт. сцен. С.Степаненко ; текст читає І. Волков ; оператор Е. Тмілін. - [К.] : Держ. агентство Укр. з питань кіно, 2013. - 1 эл. опт. диск (CD-DV). - (Шевченко 200). - 20.00 грн
В одной коробке с Молостова, Ірина. Наймичка / Ірина Молостова, Василь Лапокниш ; авт. сцен.: І. Молостова, М. Ткач ; оператор С. Лисецький ; комп. В. Рибальченко ; худож.: М. Рєзник, М. Полунін. - [К.] : Держ. агентство Укр. з питань кіно, 2013. - 1 эл. опт. диск
В одной коробке с Денисенко, Володимир. Сон / Володимир Денисенко ; авт. сцен.: Д. Павличко, В. Денисенко ; оператор М. Чорний ; комп. О. Білаш ; худож. М. Рєзник. - [К.] : Держ. агентство Укр. з питань кіно, 2013. - 1 эл. опт. диск (CD-DV)
В одной коробке с Чардинін, Петро. Тарас Шевченко / Ігор Савченко, Олександр Алов, Володимир Наумов ; авт. сцен. І. Савченко ; оператор: А. Кольцатий, Д. Демуцький, І. Шеккер ; комп. Б. Лятошинський ; худож. М. Рєзник. - [К.] : Держ. агентство Укр. з питань кіно, 2013. - 1 эл. опт. диск (CD-DV)
В одной коробке с Савченко, Ігор. Тарас Шевченко / Ігор Савченко, Олександр Алов, Володимир Наумов ; авт. сцен. І. Савченко ; оператор: А. Кольцатий, Д. Демуцький, І. Шеккер ; комп. Б. Лятошинський ; худож. М. Рєзник. - [К.] : Держ. агентство Укр. з питань кіно, 2013. - 1 эл. опт. диск (CD-DV)
УДК
ББК 85.374.3(4УКР)6
Рубрики: Художньо-ігрові кінофільми--Україна, 21 ст.
   
Анотація: Тарас Шевченко є найбільш авторитетною, а отже, і найбільш містифіковіаною постаттю в історії української культури. Здавалось б, геніальний поет і недооціненний за талантом худлжник, що зробив більше за будь-кого для усталення української національної культури, заслуговує на перосмислення і критичну рецепцію бодай через 200 років після свого народження. Проте одновимірні канонізовані образи Шеваченка-борця й Шевченко-Кобзаря досі кочують з радянчської історіографії, історії літератури й системи освіти у незалежні українські аналоги. Зміщується лише акцент: з "Борця з царизмом" на "Борця за національне визволення". Кінематографічна "Шевченкіана" також відображає цю тенденцію до канонізації (лише "Сон" не зовсім вписуються в її рамки). Ми пропонуємо поглянути, як формувався канон кінематографічної репрезентації поета - від перщої ластівки, статично-психологічного "Тараса Щевченка" Петра Чардиніна (1926) через радянську класику, однойменний соцреалістичний фільм Ігоря Савченка (1951) до тріумфу Івана Миколайчука в дисиденському за своїм настроєм "Сні" (1964). Окремо в рамках цієї колекції варто відзначити екранізацію "Наймички" (1963), картину в досить специфічному, але дуже важливому для українського кіно жанрі опери. Фільм докуменгтального блоку, що склдадається зі стрічок "Тарас Шевченко. Спадщина" і "Тарас Шевченко. Надії" (1994-1995) та "Дві долі" (2007), не підважуючи загального дискурсу Шевченкознавства, проливають світло на окремі періоди у біографії поета й художника (переважно на пізній) і допомагають відчути фактологічний і соціальний контекст, в якому Шевченко жив і писав. В оформленні колекції використані зображення оригінальних кіноплакатів фільмів.

Утримувачі документа:
ЖОУНБ ім. О. Ольжича

Дод.точки доступу:
Квашньов, Борис; Солопай, Анатолій \оператор.\; Ступка, Богдан \текст читає.\; Задніпровський, Олександр \текст читає.\; Степаненко, Світлана \авт. сцен.\; Волков, Ігор \текст читає.\; Тмілін, Едуард \оператор.\
Примірників всього: 1
ВНБТ (1)
Свободны: ВНБТ (1)