Н34 Кропочева, Наталія. Інформаційно-бібліотечні ресурси з питань педагогіки та освіти (за матеріалами сайтів бібліотек університетів Німеччини) [] / Н. Кропочева> // Наукові праці Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського : збірник / Нац. акад. наук України, Нац. б-ка України ім. В. І. Вернадського, Асоц. б-к України ; редкол.: Н. Кунанець (голов. ред.) [та ін.]. - Київ : НБУВ, 2021. - Вип. 62. - С. 99-121. - Бібліогр. в кінці ст.
Рубрики: Бібліотечні фонди Кл.слова (ненормовані): бібліотека університету -- бібліотечна мережа -- інформаційно-бібліотечні ресурси з питань освіти і педагогіки -- фонди -- Німеччина Анотація: Сформовано вибірку із дванадцяти бібліотек, критеріями добору до якої слугували показники: універсальність комплектування фондів; наявність в структурі інформаційних ресурсів зібрань рідкісних, рукописних та старовинних видань; участь в мережі бібліотек Німеччини. Постановку проблеми розкрито через співставлення практичних аспектів проблеми створення інформаційно-бібліотечних ресурсів з питань освіти та педагогіки і визначення складників змістового наповнення та композиційного оформлення сайтів зазначених бібліотек. Мету розвідки визначено через виконання низки таких завдань: встановлення особливостей генерації електронних ресурсів та рівнів доступу до контенту користувачів різних цільових груп. Методи дослідження: методологію дослідження репрезентовано низкою емпіричних та теоретичних методів наукового пізнання, методу вебометричного аналізу баз даних, згенерованих та представлених на сайтах бібліотек закладів вищої освіти Німеччини. Результати дослідження артикульовано у такий спосіб: в університетах першого типу бібліотеками здійснюються функції центральної та периферійної бібліотечної структури, інформаційно-бібліотечні ресурси з питань педагогіки і освіти експортуються з OPAC (Online public access catalog) і KVK (Karlsruher virtuelle katalog). В університетах з двоконтурною структурою бібліотек на сайті представлено ресурси освітнього і педагогічного призначення, у відділеннях бібліотек відображено ресурси спеціалізованого спрямування. Новизна наукової розвідки полягає у виявленні особливостей інформаційних ресурсів зазначеної тематики, орієнтованих на освітні потреби студентів, зокрема оприлюдненні інтернет-ресурси навчального характеру. Практичне значення: розміщені на порталі Padagogik інформаційні джерела формують політематичні, різнорідні мережеві джерела, мінімізуючи пошуки в мережі Інтернет, створюючи та поглиблюючи комунікаційні зв’язки працівників бібліотечних установ з користувачами різних категорій. Означені особливості формування інформаційних ресурсів в бібліотеках закладів освіти Німеччини формують інформаційне поле для проведення досліджень в руслі засвоєння способів формування баз даних навчального характеру, представлених на сайтах бібліотек закладів вищої освіти Німеччини. Утримувачі документа: ЖОУНБ ім. О. Ольжича Дод.точки доступу: Кунанець, Н. \ред.\; Горовий, В. \ред.\; Струнгар, В. \ред.\; Бабік, В. \ред.\; Національна академія наук України; Національна бібліотека України ім. В. І. Вернадського; Асоціація бібліотек України Є примірники у відділах: всього 2 : БГ (1), ФОНД (1) Вільні: БГ (1), ФОНД (1) |